Studánka Na Andrejškách

   


Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - město

GPS souřadnice: 49.6834233N, 13.4584961E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/dugojeduva

Byl krásný zimní den. Na obloze zářil kamarád Puňťa a svými paprsky zahříval zem. Ledový větřík lehce vanul a já jsem se toulal místy, kde ještě nedávno stál hluboký les.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě a prohlížel si okolí. Po levé tlapce jsem měl vysokou trávu, zpod které občas vykouknul stromek. Po tlapce pravé, to nebyl hezký pohled. Po tlapce pravé merčil jsem paseku místo lesa, který tu ještě před několika málo dny stál.

 

Tlapkal jsem pomalu kupředu a pod fousky jsem si poštěkával jakým smutným místem to tlapkám, když se přímo přede mnou, v dále ne moc daleké, vedle vysokého stromu objevila malá dřevěná stříška. Dřevěná stříška, která v jiných místech dává místu život.

 

To se ví, jen co jsem stříšku zmerčil, kopnul jsem do vrtule a svištěl jsem kupředu s obrovskou nadějí v kožíšku. Svištěl jsem kupředu a od tlapek se mi prášilo. Chvost mne popoháněl, ušadla mi plápolala na kebuli a já svištěl kupředu a nic mne nemohlo zastavit.

 

Blížil jsem se ke studánce rychleji než rychle. Rychlý krok se změnil v dlouhý skok. Po několika málo dlouhých skocích, po několika rychlých krocích, byl jsem u svého cíle. Jen co jsem u stříšky zabrzdil, strčil jsem kebuli pod stříšku a vyvalil jsem očadla.

 

Pod malou dřevěnou stříškou zmerčil jsem spoustu vodičky. Byla tam, v celé své svěžesti a lákala tuláky i místní obyvatele k osvěžení.

 

To vám štěknu kamarádi, když jsem vodičku ve studánce zmerčil, měl jsem obrovskou radost. Štěklo mi totiž, že tady bude za pár let opět hluboký les. Laně budou chodit ke studánce pít a stromy brzy vyrostou. Vždyť kde je vodička, tam je i život. A ten toto místo potřebuje. Ještě nedávno tu bylo určitě moc krásně a já pevně věřím, že tu za pár let zase krásně bude. 






Komentáře