Studánka Pod Radyní

 

Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - město

GPS souřadnice: 49.6815519N, 13.4580072E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/lovefukado

Byl krásný zimní den. Puňťa zářil na obloze, jemný větřík vanul a já jsem se toulal lesními cestami Plzeňským krajem zvědav, jaká nová místa ještě objevím. V Plzeňském kraji jsem objevil za poslední dny mnoho zajímavých míst, ale kožíšek mi povídal, že je tu ještě mnoho míst, která musím objevit. A protože moc dobře vím, že kožíšku se neodmlouvá, nechal jsem se vést.

 

Tlapkal jsem měkoučkými lesními cestami neznámo kam. Kopeček střídal rovinku, rovinka střídala klesání. Tlapkal jsem klikatícími se cestami, potkával jsem turistická značení různých barev a užíval jsem si každý krok, který jsem utlapkal.

 

Tlapkal jsem ve stínu vysokých stromů. Co chvilku jsem se prosvištěl po tajemné pěšince do hloubi lesa. Co chvilku jsem tlapkal po boku člobrdice a nechal se hladit v kožíšku. Tlapky mne nesly stále kupředu, když mne do famfrňáku uhodila svěží vůně vodičky.

 

To se ví, neodolal jsem. Kožíšek nekožíšek, tušení netušení, za vodičkou jsem se vypravit musel. V mžiku jsem zamával člobrdici chvostem na rozloučenou a než stihla člobrdice cokoli namítnout už jsem svištěl kupředu a nic mne nemohlo zastavit.

 

Svištěl jsem kupředu rychleji než rychle. Ušadla mi plápolala na kebuli, od tlapek se mi prášilo. Prosvištěl jsem zatáčkou a než jsem se nadál, byl jsem u turistického přístřešku a valil jsem očadla.

 

Za zatáčkou v lese, u turistického přístřešku, zmerčil jsem místo nevídané. Merčil jsem malý rybníček, merčil jsem mladé stromky, merčil jsem studánku, ze které vytékal pramen svěží vodičky.

 

To vám štěknu kamarádi, já byl z místa úplně paf. Podobné místo jsem snad ještě nezmerčil. Studánku podobnou té místní, tu už jsem zmerčil. Dokonce ne jen jednou. Podobné studánky máme i v mých oblíbených Brdech. Ale rybníčky a mladé stromky, turistické přístřešky a klid, to všechno se na jednom místě moc často nenajde.

 






Komentáře