Svatební stěna

  

Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - město

GPS souřadnice: 49.6824161N, 13.4583358E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/pahapumere

Byl krásný den. Na obloze zářil kamarád Puňťa, studený větřík lehce vanul a mrzlo tak akorát, abych si užil pořádnou prochajdu. Tento krásný den jsem se toulal Plzeňskem a poznával místa neznámá i mnohým člobrdům ukrytá v přírodě.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě mezi mladými stromky a pasekou, která vznikla jen pár dní před mou návštěvou. Uprostřed paseky za několika málo vysokými stromy zmerčil jsem skálu větší než velkou. Stála tam sama, samotinká a sváděla k průzkumu. A já jsem se průzkumu samozřejmě nebránil.

 

Jen co jsem skálu zmerčil, věděl jsem, že se k ní vydám. Ale dostat se k ní nebylo vůbec snadné. Paseka nebyla uklizená od nedávné těžby a všude byly větve. Pěšinka široko daleko nebyla žádná a o cestě jsem si také mohl nechat jen zdát.

 

Ani náročná cesta mne od plánu prozkoumat skálu neodradila. V místě, kde bylo nejméně větví, vydal jsem se přes paseku ke skále. Cesta nebyla vůbec snadná. Mnohdy jsem skákal z větve na větev, mnohdy jsem byl skoro až po bříško ve větvích a přemýšlel jsem kudy dál.

 

I přes náročnou cestu jsem se nevzdal. Přeskákal jsem paseku a jen co se mé tlapky dotkly země, už jsem svištěl kupředu, se zvědavostí v kožíšku. Usvištěl jsem mnoho rychlých kroků, skočil jsem i dlouhý skok. V mžiku jsem stál pod skálou a vybíral si pěšinku, po které se vydám na vrchol.

 

Po vysoké skále vedlo mnoho pěšin a pěšinek. Žádná mne však na vrchol nedovedla. Stále nejsem úplně fit, abych mohl skákat do výšek či se protahovat místy taktak velkými na celé mé já. Že jsem se až na vrchol skály nedostal, mi moc nevadilo. Prozkoumal jsem skálu píď po pídi. Rozhlédl jsem se kolem sebe. Protlapkal jsem pěšinku za pěšinkou a nakoukl do mnoha skulin a skulinek, kterými se skála pyšní.

 

Když jsem měl skálu skoro v merku, vydal jsem se o kousek dál. Protlapkal jsem kolem cedule, na které jsem se dozvěděl smutnou historii tohoto krásného místa. Jen pár kroků od cedule zmerčil jsem pomníček. Co se tu stalo, o čem cedule nevypráví nevím. Ale štěknu vám kamarádi, tak smutné místo jsem dlouho neobjevil. Přitom z dálky vypadá skála ták krásně. I podle názvu by jeden štěkl, že se jedná o místo plné pozitivní energie. Ale jeden míní ...






Komentáře