Viklan, Brdy

 

Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.8045556N, 13.9988028E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/lugevazamo

Byl mrazivý den a já jsem se po boku člobrdice a pod dohledem kamaráda Puňti toulal mými oblíbenými brdskými lesy. Mrzlo, až se mi stejkárny kouřilo a člobrdici červenaly tváře. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, byly zbytky sněhu nebo námraza. Jen stromy byly zelené, bez mrazivé pokrývky. V tom měly prsty paprsky kamaráda Puňti, které ze stromů led i snížek dávno odstranily.

 

Tlapkal jsem po zpevněné lesní cestě daleko od civilizace. Tlapky mne nesly voňavým lesem, ve kterém rostl vysoký strom vedle vysokého stromu. Pod vysokými stromy merčil jsem spoustu mladých rozčepýřených stromků a občas jsem objevil i pidi stromek. Pěšinky, ty by v tomto lese jeden pohledal. Ale nakonec se na mne štěstí usmálo a po pravé tlapce se jedna taková tajemná pěšinka objevila. Nedalo mi to. Musel jsem vyrazit na průzkum.

 

Jen co jsem pěšinku zmerčil, zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou, kopnul jsem do vrtule a rychle, než se člobrdice zmůže na slovo, jsem vyrazil vstříc novému dobrodružství.

 

Usvištěl jsem jen pár kroků a tlapky mé dotkly se zmrzlé pěšinky. Prosvištěl jsem mezi stromy, když v tom jsem zaslechl, jak mne člobrdice následuje. Pro jistotu jsem ještě trošku zrychlil a rychlostí mi dávno nevlastní řítil jsem se po pěšince do hloubi lesa.

 

Svištěl jsem lesem rychleji než rychle. Ušadla mi plápolala na kebuli, chvost měl co dělat, aby vyrovnal i ty nejmenší zatáčky. Usvištěl jsem mnoho kroků, Obsvištěl jsem mnoho stromů, když v tom se přímo přede mnou objevil obrovitánský kámen na placaté skalce.

 

To vám štěknu, kamarádi, jen co jsem kámen na skalce zmerčil, zastavil jsem. Promrkal jsem očadla, našponoval ušadla a famfrňákem jsem několikrát zhluboka zavětřil. Mrazivý vzduch se rozplynul v mém já. Ze stejkárny mi vyšel bílý oblak. Pak se mé tlapky daly do pohybu a pomalu a obezřetně nesly mne kupředu.

 

Pomalu, tempem tlapka tlapku mine, pokračoval jsem k balvanu. Utlapkal jsem jen pár kroků, když mi štěklo, kde to jsem. Radostí se mi chvost rozvrtěl. Skočil jsem dlouhý skok a než se člobrdice nadála, už jsem stál na skalce vedle viklanu a rozhlížel jsem se po blízkém lese. 











Komentáře