Vyhlídka u Malé skály, Brdy

  

Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.8006422N, 13.9888961E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/najahepetu

Byl krásný zimní den a já jsem se po boku člobrdice a pod dohledem kamaráda Puňti toulal mými oblíbenými Brdy.  Mrzlo, až praštělo. Zastavit se na zpevněné cestě by byl hotový nerozum. I proto jsem si spokojeně tlapkal po měkoučké kdysi dávno lesní cestě zaposlouchaný do zvuků země, které se ozvaly vždy, když jsem udělal krok.

 

Cesta, po které jsem tlapkal, vedla mezi borovičkami a modříny. Jiný strom by široko daleko jeden pohledal. Tlapkal jsem mým oblíbeným brdským lesem, poslouchal jsem zvuky svých kroků a valil jsem očadla, jako bych tu byl prvně.

 

Byl jsem v lese neobyčejném, ba až pohádkovém. Byl jsem v lese, do kterého se ták móc rád vracím. Dodnes mi nejde na rozum, proč tento krásný les není také v CHKO, ale snad je to tak dobře. Není moc člobrdů, kteří by sem zavítali. Snad jen trampové a já se sem vracíme s pravidelnou nepravidelností. A snad i proto je místní les stále ták krásný a kouzelný jako byl v době, kdy mne sem tlapky zanesly poprvé.

 

S kebulí plnou myšlenek a vzpomínek tlapkal jsem hlouběji a hlouběji do lesa. Než jsem se nadál, cesta má se stočila a já jsem se ocitl na konci světa. Byl jsem na místě krásném, mému kožíšku ták oblíbeném. Široko daleko nebylo ani člobrdy, ani mého lesního kámoše. Jen jeden otužilý ptáček byl kdesi ve větvích a pěl píseň ták krásnou, jako jsem už dlouho neslyšel.

 

Stál jsem na konci světa. Pod tlapkami jsem měl skálu, pod skálou propast. V hloubi pode mnou byly vzrostlé stromy. Široko daleko přede mnou byly hluboké lesy, kopce, kopečky, pole i louky a občas i nějaké to stavení a městečko jsem zmerčil.

 

Stál jsem na konci světa, odpočíval jsem a valil očadla. Byl jsem na místě moc moc krásném, které jako by bylo z pohádky. Byl jsem na vyhlídkovém místě U Malé skály, kde každému tulákovi leží svět u tlapek. Byl jsem na místě, kde kdykoli mne na něj tlapky donesou, zastaví se čas a existuje pouze teď a tady. 













Komentáře