Velká skála

  

Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - město

GPS souřadnice: 49.6829572N, 13.4648308E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/cabagujaja

Byl krásný zimní den. Puňťa zářil na obloze, ptáčci pěli krásné písně a já jsem se toulal přírodou a mapoval jsem Plzeňský kraj. Už jsem měl v merku mnoho míst. Měl jsem v merku studánky i vyhlídky, měl jsem v merku dokonce i hrad. Jenže to mi nestačilo. Já chtěl poznat místa další. Vždyť zatím jsem objevil samá krásná místa a i v kožíšku jsem cítil, že ještě mnoho krásných míst čeká na mé objevení.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě do mírného kopečka. Všude kam jen očadlo dohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem travičku, pařezy a mnoho pěšinek. Pěšinek zabezpečených maliním či ostružiním tak důkladně, že nebylo v mých silách se po pěšinkách vydat a zjistit, kam vedou.

 

Tlapkal jsem po boku člobrdice a cesta mi šla krásně od tlapek. Z mírného kopečka se stal kopeček táhlý, který neměl konce. Tlapkal jsem do kopečka dlouho, předlouho, když jsem konečně zmerčil rovinku.

 

Jen co jsem zmerčil rovinku, kopnul jsem do vrtule a s větrem o závod svištěl jsem ke snadnějšímu terénu. Svištěl jsem do kopečka a nemohl se dočkat rovinky, když najednou les skončil a jen pár kroků ode mne, po mé pravé tlapce, za množstvím větví a pařezů, čněla do výšky skála větší než velká a tajemnější než tajemná.

 

Kde se na místě skála vzala, to mi kebule nebrala. Široko daleko merčil jsem jen les. Dobře, občas jsem protlapkal kolem balvánku, ale že bych si jen pomyslel, že uprostřed lesa objevím skálu, to by mi neštěklo.

 

I přesto, že mne skála překvapila, i přesto, že jsem již měl dávno jasný cíl, vydal jsem se na prohlídku skály. Věděl jsem, že rovinka mi neuteče. Věděl jsem také, že každá skála má mnoho míst k vidění.

 

V mžiku jsem opustil lesní cestu a opatrně jsem protlapkal přes mnoho větví ke skále. K mému velkému překvapení jsem na skále zmerčil mnoho zákoutí, pěšinek a skulinek. Zmerčil jsem na skále i koberečky mechu.

 

To se ví, chtěl jsem se vydat na průzkum skály jednou z mnoha pěšinek vedoucích do výšin. Ale na takovou prochajdu stále nejsem uzdraven. Skálu jsem si proto prohlédl ze země a nikam jsem se neškrábal. Ale jednou, až budu opět úplně zdráv a v plné síle na místo se vrátím a skálu prozkoumám i z výšky. Prozkoumám pěšinky i zákoutí, ke kterým jsem se tentokrát nedostal. A kdo ví, třeba jednou skálu i zdolám. 






Komentáře