Vyhlídka na Starý Plzenec

  

Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - město

GPS souřadnice: 49.6852481N, 13.4681592E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/jajejuvuhe

Byl krásný zimní den a já jsem se pod dohledem kamaráda Puňti toulal přírodou Plzeňského kraje. V merku jsem měl mnoho míst, ale stále jich nebylo dost na to, abych si mohl štěknout, že Plzeňský kraj alespoň trošku znám.

 

Tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě ve stínu vysokých stromů. Všude kam očadlo dohlédlo, rostly vysoké jehličnany. Pod jehličnany merčil jsem balvany porostlé mechem a mnoho pěšinek vyšlápnutých ve spadaném jehličí.

 

Kdybyste věděli, jak moc rád bych pěšinky prozkoumal. Jenže tady to nešlo. Má cesta vedla po úzkém hřebenu. K pěšinkám vedl takový sráz, že jsem nechtěl riskovat. Raději jsem proto tlapkal stále svou cestou po boku člobrdice a prohlížel jsem si okolní les z výšky.

 

Dlouho jsem tlapkal stále za famfrňákem po hřebenu kopce, když se hřeben rozšířil a já jsem se konečně mohl rozsvištět. Radostí jsem si povyskočil, kopnul jsem do vrtule a v mžiku jsem svištěl kupředu s radostí a zvědavostí kožíšku a nic mne nemohlo zastavit.

 

Svištěl jsem kupředu cestou i necestou. Od tlapek mi odlétalo jehličí, chvost se vrtěl radostí a já svištěl místy mne neznámými neznámo kam. Svištěl jsem kupředu, stále za famfrňákem s radostí v kožíšku lesem, když najednou les skončil a já jsem měl svět jako na tlapce.

 

Tentam byl les, tentam byly vysoké stromy. Najednou jsem byl na skále mezi spoustou kamenů a kochal jsem se výhledem. Starý Plzenec mi ležel u tlapek. Merčil jsem i pole a louky, merčil jsem malý les. Mezi lesíkem a Starým Plzencem merčil jsem uprostřed louky rotundu, kterou jednou budu muset navštívit.

 

Na konci lesa objevil jsem místo krásnější než krásné. Objevil jsem vyhlídku s parádním výhledem. U vyhlídky merčil jsem i turistický přístřešek, u kterého si mohou tuláci jako já odpočinout. Ale komu by se chtělo odpočívat pod přístřeškem bez vyhlídky, když jen o pár kroků dál má jeden svět jako na tlapce. 






Komentáře