Vysoký štont

  

Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - město

GPS souřadnice: 49.6831669N, 13.4646792E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/pogabenafa

Byl krásný zimní den. Puňťa zářil na obloze. Ptáčci pěli ty nejkrásnější písně, které zapět umí, a já jsem se toulal přírodou v plzeňském kraji nedaleko samotné Plzně. Toulal jsem se lesem ve stínu vysokých stromů. Pod fousky jsem si poštěkával, jaký máme krásný den a cesta mi šla krásně od tlapek.

 

Tlapkal jsem krásnou přírodou. Měkoučká lesní cesta mne vedla ve stínu vysokých stromů. Všude, kam jen očadlo dohlédlo, byly skály a balvany. Najednou se cesta má změnila v pěšinku a než jsem se stihnul rozkoukat, už jsem tlapkal po klikatící se pěšince mezi kameny na blízkou skálu.

 

To vám štěknu kamarádi, netlapkalo se mi vůbec dobře. Vyhýbal jsem se kamenům, přeskakoval jsem přes kořeny. Koukal jsem si pod tlapky, abych věděl, kam šlapu a vůbec jsem nesledoval okolí. Najednou, zničehonic, pěšinka skončila a já jsem stál pod kovovými schody a nevěděl co dál.

 

To se ví, vracet se mi nechtělo. Jenže kam kovové schody vedou, to jsem si netroufal sám prozkoumat. Úzké schody se jen po pár stupíncích změnily skoro na žebřík a po tom já bych nestlapkal zpátky na zem. Naštěstí mne doprovázela člobrdice a problém byl vyřešen.

 

Se smutným kukučem podíval jsem se na člobrdici, které bylo hned jasné, co jí čeká a nemine. Během chvilky pomalu a jistě stoupala po kovových prudkých schodech do výšin.

 

Než jsem se stihnul pod skálou uvelebit, už mi člobrdice z výšky hlásila, co merčí. V dáli ne moc daleké merčila hrad Radyně, který jsem před pár dny prozkoumal. Merčila les i Velkou skálu. Když se otočila, merčila i kraj Starého Plzence, merčila lesíky i pole, merčila louky.

 

Ze skály měla člobrdice svět jako na dlani. Prý by na Vysokém štontu ještě chvilku pobyla, ale mne už bylo pod skálou samotnému smutno. Brzy tak člobrdice vyhlídkové místo opustila a připojila se zpátky ke mne.

 

S Vysokým štontem v merku jsem se pomalu loučil s místní přírodou i Plzeňským krajem. Tlapky jsem měl unavené a usoudil jsem, že je na čase vrátit se zpátky k Toyoťákovi, ke kterému mne čekala ještě dlouhá cesta.







Komentáře