Studánka


Kraj: Plzeňský kraj

Okres: Plzeň - jih

GPS souřadnice: 49.5044750N, 13.6923292E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/detatafecu

 

Byl krásný den a já jsem se po boku ségruše toulal přírodním parkem Pod Štědrým. V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů, v merku jsem měl mnoho krásných míst. Už jsem byl na místech známých. Dokonce jsem byl na místech, kde jsem nikdy předtím nebyl. Najednou jsem byl opět na mne ták móc dobře známé louce, že byl můj cíl jasný.

 

Svištěl jsem po měkoučké cestě na kraji lesa a na začátku louky. Po dlouhých deštích byla cesta ták mokrá, že se s každým mým krokem ozvalo čvachtnutí. Čím déle jsem po cestě svištěl, tím častěji jsem čvachtnutí slyšel. Čím častěji jsem čvachtnutí slyšel, tím větší radost jsem měl. Čím větší radost jsem měl, tím rychleji jsem svištěl. Čím rychleji jsem svištěl, tím mokřejší jsem byl. Když jsem byl mokřejší než mokrý, změnil jsem směr a svištěl jsem napříč loukou.

 

Svištěl jsem napříč loukou s radostí mi vlastní. Zdravil jsem se s kámoši motýly, kteří hráli všemi barvami. Chvilku jsem svištěl po boku kámoše čmeláka, který poletoval z květu na květ. Prosvištěl jsem se po boku kámošky včelky a než jsem se nadál, byl jsem opět na cestě.

 

Svištěl jsem po čvachtavé cestě kupředu, přímo za famfrňákem. Chvilku jsem dělal společnost člobrdici, chvilku jsem dělal psí kusy se ségruší. Jakmile jsem v dáli zmerčil vysoký hubený strom, zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou a vydal jsem se vstříc mne ták milému místu.

 

Svištěl jsem kupředu rychleji než rychle a nic mne nemohlo zastavit. Usvištěl jsem mnoho kroků, skočil jsem pár dlouhých skoků, sesvištěl jsem z cesty. Skočil jsem dlouhý skok, stočil jsem se doprava a spokojeně jsem se posadil.

 

Seděl jsem a valil jsem očadla. Pod vysokým stromem, jen krůček ode mne, ve vysoké trávě skrývala se malá dřevěná stříška. Stříška, která po mnoho let v suchu ukrývala pramínek vyvěrající vodičky. Dnes už stříška chrání pramínek jen z části. Je ták děravá, až se bojím, aby přečkala zimu. Ale naštěstí má tahle nenápadná studánka patrona a já pevně věřím, že na podzim bude opět krásná a bude ozdobou místní přírody.

 

Velké poděkování patří společnosti @crussis, od které má člobrdice terénní koloběžku, díky které se mohu toulat jako zamlada a bez které by tento tip na výlet nevznikl. Pokud stále váháte, zda si koloběžku pořídit, jděte do toho. Vaše toulání se změní k nepoznání. Zvládnete mnohem více a ještě se dobře pobavíte. 









Komentáře