Vrchol Praha, CHKO Brdy

  

Kraj: Středočeský kraj

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.6593392N, 13.8189972E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/hudenanoda

 

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal po Brdech. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který mi svými hřejivými paprsky zahříval kožíšek. Vlahý větřík vanul a mne se toulalo, jedna radost.

 

Svištěl jsem po krásné lesní cestě v barvě pálených cihel vedle člobrdice, která se mnou držela krok na kolobrndě. Občas jsem se zapomněl u kapradí, jindy mne zlákala tajemná lesní cesta vedoucí do hloubi přírody. Ale ať jsem kdekoli zastavil, ať jsem kdykoli sesvištěl z cesty, člobrdice byla u mne a čekala, až vše důkladně prozkoumám. Když jsem se má krásná cihlová cesta změnila v měkoučkou lesní cestu, která se brzy změnila v pěšinku posetou kameny, slezla člobrdice z kolobrndy a štrádovala si to se mnou bok po boku.

 

Tlapkal jsem pomalu a jistě po boku člobrdice po uzounké pěšince. Věděl jsem, že mohu svištět kupředu s větrem o závod. Ale kdo by tudy svištěl? Vždyť kolem mne byla příroda ták nádherná, že by byla moc velká škoda nechat jí v mžiku za chvostem.

 

Tlapkal jsem pomalu se vztyčenou kebulí. Famfrňák větřil omamnou vůni přírody. Očadla se kochala nádhernou přírodou a občas se podívala k zemi, zda už neobjeví nějakou tu modrou borůvku. Ušadla stále poslouchala zpěv kamarádů ptáčků, který byl více a více slyšet, čím hlouběji v lese jsem byl.

 

Utlapkal jsem mnoho kroků, prozkoumal jsem mnoho pěšinek. Objevil jsem stopy kámoše lišek, které tady dávají dobrou noc. Objevil jsem stopy mých kámošů divočáků, kteří se v místním borůvčí zabydleli. Než jsem se nadál, pěšinka má se stočila, přede mnou vyrostl obrovitánský hubený modřín s cedulkou a po mé levé tlapce objevila se hromada kamení, která mi prozradila, že jsem právě zdolal vrchol.

 

Byl jsem na vrcholu Praha, druhém nejvyšším brdském vrcholu. Byl jsem na místě mne ták dobře známém. Byl jsem na místě, které se za posledních málo let tolik změnilo.

 

Jsem moc rád, že jsem se sem mohl vrátit a zavzpomínat na doby mého mládí. To víte, nejsem už žádný jura nebo nezbedné štěndo. Už jsem chlupáč s rozumem na bradě, který má své tempo, kterému ani člobrdice nestačí. Ale víte vy co, kamarádi? Jsem moc rád, že se zase mohu toulat jako zamlada ;) Jen bez toho rozumu to byla větší legranda :)


Velké poděkování patří společnosti @crussis, od které má člobrdice terénní koloběžku, díky které se mohu toulat jako zamlada a bez které by tento štěk nevznikl. Pokud stále váháte, zda si koloběžku pořídit, jděte do toho. Vaše toulání se změní k nepoznání. Zvládnete mnohem více a ještě se dobře pobavíte.









Komentáře