Hrobka hrabat Linckerů

    

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.4031136N, 13.7727683E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/lejaburetu

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal po jižních Čechách. Na obloze zářil kamarád Puňťa a svými paprsky mi zahříval kožíšek. Kolem Puňti poletovaly bílé naducané mráčky a hrály s Puňťou na honěnou. Vlahý větřík vanul, ptáčci pěli písně krásnější než krásné. Tento den byla opravdu radost se toulat.

 

Tlapky mne nesly po zpevněné cestě pryč z Kadova. Po levé tlapce měl jsem tvrz, po tlapce pravé měl jsem krásnou chaloupku. Než jsem se nadál, tlapkal jsem si spokojeně mezi zahradami, když v tom jsem se posadil.

 

Přímo přede mnou, jen pár kroků ode mne, odkudsi se zjevila velká stavba. Stavba na pohled pěkná, ale i strašidelná. Stavba byla dokonce ták strašidelná, až se mi kožíšek naježil.

 

Pomalu, tempem tlapku mine, tlapkal jsem dál, blíž a blíž strašidelné stavbě. Čím blíže stavbě jsem byl, tím naježenější jsem byl. Čím naježenější jsem byl, tím přikrčenější jsem tlapkal. Užuž jsem málem coural bříško po zemi, když jsem zmerčil zavřené dveře. V tu chvíli mi štěklo, že se až tak moc bát nemusím.

 

Narovnal jsem se a se vztyčenou kebulí pokračoval jsem dál. Kožíšek byl stále naježený, ale já už jsem tlapkal způsobně, jako statný chlupáč. Tlapky mne nesly blíž a blíž stavbě, když v tom se po mé pravé tlapce objevila chytrá tabule. V tu chvíli se mi ulevilo.

 

Ne že bych se bál místo prozkoumat. To vůbec ne. Ale informace z chytré tabule mne naprosto uspokojily. Zjistil jsem, že jsem u kaple s hrobkou hrabat Linckerů a to mi úplně stačilo. Když jsem věděl, kde to jsem a jaké strašidelné místo si prohlížím, kopnul jsem do vrtule a s radostí mi vlastní svištěl jsem dál, kamsi, co nejdál z tohoto tesklivého místa.






Komentáře