Kaple sv. Vojtěcha

   


Kraj: Vysočina

Okres: Pelhřimov

GPS souřadnice: 49.2640553N, 15.2690306E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/fomasevusu

Byl na počasí nevyzpytatelný den, který mi sliboval jen jednu jedinou jistotu. Musel jsem se rozloučit s letohrádkem svatý Vojtěch, ve kterém jsem trávil posledních pár dní. Moc se mi domů nechtělo, a kdyby to šlo, hnedle bych tu zůstal déle. Ale ono to nešlo. Musel jsem dom. A tak jsem se rozhodl, že svůj pobyt zakončím pořádnou toulačkou.

 

V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů, v merku jsem měl spoustu krásných míst. Na šedivé mračouny na obloze už jsem si pomalu zvykal, tak nebylo nic, co by mne od toulky odradilo. Svištěl jsem po měkoučkých lesních cestách chvilku do kopečka, chvilku z kopečka a pozoroval jsem, jak se příroda rychle mění.

 

Chvilku jsem svištěl nádherným vzrostlým lesem, kde jsem pod stromy ve spadaném listí tu zmerčil keříček borůvčí, tu rostlinku maliní či ostružiní. Merčil jsem i pařezy porostlé mechy a houbami. Merčil jsem i pidi stromky, které se brzy ukáží v celé své kráse. Chvilku jsem svištěl po pěšinkách mezi pidi stromky a vzrostlý strom jsem nezmerčil.

 

Nevím, jak dlouho jsem si jen tak svištěl, když v tom jsem zjistil, že si poskakuji jako malé štěndo. Nikam jsem nespěchal. Nikam jsem nesvištěl. Jen tak jsem si skotačil ve voňavém lese, ve kterém nebylo o loužičky nouze.

 

Jak jsem si tak skotačil, cesta má mi šla krásně od tlapek. Jak dlouho jsem byl na cestě, to vám, kamarádi, neštěknu. Než jsem se nadál, jen pár kroků přede mnou, těsně vedle cesty, vyrostla vcelku vysoká kaple nezvyklého tvaru, která vybízí návštěvníky k odpočinku a rozjímání.

 

Koukal jsem na kapli a valil jsem očadla. Podobnou kapli jsem jaktěživ nezmerčil. Ale tady u Počátek byla ukrytá v hlubokém lese. Jen mrňousek od cesty. A vybízela pocestné a všechny návštěvníky lesa k odpočinku.

 








Komentáře