Krčový rybník

    

Kraj: Jihočeský

Okres: Strakonice

GPS souřadnice: 49.4049553N, 13.7661072E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/donetegopa 

Byl krásný slunečný den a já jsem se pod dozorem kamaráda Puňti a člobrdice toulal nádherou jihočeskou přírodou. V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů, v kožíšku spoustu sil. Cítil jsem se jako jura a tak jsem si jen tak svištěl tam, kam mne tlapky nesly.

 

Kadov jsem měl za chvostem, nádhernou přírodu před famfrňákem. Svištěl jsem po měkoučké prašné cestě z mírného kopečka a těšil jsem se z člobrdice, která drandila slalom mezi nevysokými kameny. Šlo jí to ták lehko, až jsem valil očadla.

 

Kamenitá cesta skončila ták rychle, jako se objevila. Jen co skončil kopeček a přišla krásná rovná cesta bez překážek, člobrdice šlápla, kolobrnda se rozjela a já jsem s radostí mi vlastní mohl svištět po boku člobrdice dál do míst, o kterých jsem zatím neměl ani potuchy.

 

Svištěl jsem po měkoučké prašné cestě ve stínu vysokých borovic zaposlouchaný do zpěvu kamarádů ptáčků, kteří pěli písně krásnější než krásné. Svištěl jsem stále kupředu, prosvištěl jsem zatáčkou, když v tom se po mé levé tlapce objevil obrovský kámen. V mžiku jsem změnil směr, sesvištěl jsem z lesní cesty, usvištěl jsem jen pár kroků, skočil jsem dlouhý skok, když v tom se do dáli daleké ozvalo hlasité čvachtnutí.

 

To vám štěknu kamarádi, čvachtnutí bylo ták hlasité, až se člobrdice lekla. Jak se tak lekla, zabočila do míst, odkud se čvachtnutí ozvalo. Párkrát se odrazila, když v tom zmerčila mne, jak si jen tak plavu s úsměvem na kebuli do středu rybníku s vodičkou ták modrou, jako se zmerčí málokde.

 

Po dlouhé době se mi podařilo člobrdici překvapit. Ale víte, jakou měla radost, když mne viděla plavčit v čisté vodičce a ne se láznit v loužičce? Vím, budu to muset napravit. Vždyť bahýnko je mému kožíšku ták prospěšné. Ale i plavání je legranda.

 












Komentáře