Naučná stezka Honov

   


Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.3293461N, 13.7456533E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/kodujepeme

Byl nádherný den a já jsem se po boku člobrdice vzdělával na naučné stezce Honov, jejíhož otevření jsem se nemohl dočkat. Svištěl jsem si po měkoučkých cestách, láznil jsem se v loužičkách. Že jsem loužiček po cestě potkal, to vám mohu, kamarádi, štěknout. Vždyť jsem se na stezku vydal po vydatných deštích. Ale že to bude až takhle super bájo dobrodrůžo, to jsem nečekal.

 

Svištěl jsem si po cestách, láznil jsem se v loužích. Zastavoval jsem u naučných tabulí, na které jsem mnohdy valil očadla. Nejen že jsem se dozvídal spoustu nových informací. Naučné tabule jsou ták propracované, že zabaví velké i malé návštěvníky.

 

Na některých tabulích merčil jsem schovky, na jiných jsem merčil malování. Některé tabule byly jako pexeso, jiné návštěvníkům ukazují stopy mých lesních kámošů. Až se v mých stopách vydáte, zastavte se i u této tabule. Ta vám poví, podle čeho poznávám, který kámoš v lese bydlí.

 

Když jsem zrovna nesvištěl po boku drandící člobrdice a nezjišťoval nové informace, koupal jsem se v rybníčkách. Na cestě jich bylo tolik, že jsem se nemusel bát, že bych nesmyl stopy po láznění. Až jsem si mnohdy poštěkával, že nevím kam dřív skočit. Ale to je ta lepší varianta, než se na toulkách nudit. Co říkáte, kamarádi?

 

Má toulka naučnou stezkou Honov skončila až moc rychle. Vždyť také okruh není dlouhý. Ten kratší má dva kilometry a je sjízdný s terénním kočárkem. Delší okruh, který jsem prozkoumával já, už má terén náročnější. Ale za sucha byste ho s terénním kočárkem také projet měli. Člobrdice ho projela za mokra na kolobrndě a jediné co potřebovala, bylo trošku více dávat pozor. Terén stezky není náročný a převýšení je přibližně 15 metrů.

 

























Komentáře