Gejzova studánka, CHKO Brdy

     

Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5653839N, 13.7870503E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/mepudebama

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal po Brdech. Na obloze se proháněly bílé naducané mráčky, které jen občas mezi sebe pustily kamaráda Puňťu. Slabý větřík vanul a krásně šuměl ve větvích. Ptáčci mi pěli do kroku ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Příroda, kterou jsem tlapkal, ták krásně voněla, až jsem si připadal, jako bych byl v pohádce.

 

Cesta má šla mi krásně od tlapek. Chvilku jsem svištěl slalom mezi stromy a nic mne nemohlo zastavit. Chvilku jsem svištěl po boku člobrdice, která si to drandila na kolobrndě po zpevněné lesní cestě. Chvilku jsem zkoumal pěšinky, po kterých chodí mí lesní kámoši, a snažil jsem určit, který z kámošů kde přebývá.

 

Nejedna pěšinka mne zavedla do houštiny. Na těchto pěšinkách jsem povětšinou navětřil stopy mých kámošů divočáků a kámošek srneček. Na pěšinkách, které vedly do vysoké trávy, navětřil jsem stopy zajochů. Na zemi jsem objevil i stopy od kámošek veverek. Ale těch bylo jen poskrovnu. To víte, vysokých listnatých stromů jsem moc nepotkal. A na jehličnatých stromech se veverkám moc nelíbí. Šišky jsou na veverky asi moc veliké a házet je po návštěvnících lesa se jim moc nechce. Snad i proto raději bydlí v korunách vysokých listnáčů, hlavně na dubech. Vždyť žaludy se to pálí, jedna radost.

 

S kebulí plnou myšlenek vrátil jsem se na cestu zpátky k člobrdici. Pomalu, tempem tlapka tlapku mine, tlapkal jsem jí po boku. Nad čím přemýšlela člobrdice, to je mi záhadou. Ale má kebule se rozhodně nenudila.

 

Utlapkal jsem jen pár kroků, když se po mé levé tlapce objevila trávou zarostlá dřevěná lávka. Změnil jsem směr, přesvištěl jsem přes lávku a dál jsem pokračoval do kopečka podél lesní cesty. Utlapkal jsem jen pár kroků, když mne na famfrňáku pošimrala mladá větvička jehličí, za kterou jsem zmerčil kameny ozdobenou studánku.

 

Než jsem se nadál, dotlapkal jsem ke Gejzově studánce. Byl jsem u studánky mne ták známé, ke které se po mnoho let tak rád vracím. Pamatuji dobu, kdy byla studánka zcela přírodní. Také si pamatuji, jak mne mile překvapilo její kamenné obložení. Dodnes studánka krásně ladí s přírodou a já jsem moc rád, že se do ní i vodička vrátila. 









Komentáře