Kaplička, Hamry, CHKO Šumava

    

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.2142864N, 13.1552706E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/dumukukore

Bylo krásné brzké ráno a já jsem s člobrdicí vyrazil na prochajdu do šumavských hájů. Puňťa ještě zdaleka nebyl na obloze a o teplém dni se mi mohlo jen zdát. Vlahý větřík vanul a příroda ták krásně voněla letním ránem, jako voní málokdy.

 

Tlapkal jsem po úzké silničce s Hamry za chvostem a moc jsem se těšil, až budu moci kopnout do vrtule a vyrazit tam, kam mne tlapky ponesou. Jenže zatím jsem musel tlapkat člobrdici po boku a ani o krok napřed jsem být nemohl. Prý by kolem mne mohlo projet auto, tak proto musím být opatrný.

 

Jenže vysvětlujte člobrdici, že být opatrný není vždy snadné. Jsou místa, kde je to pořádná nuda. Tak třeba tady. Přímo před famfrňákem máte nádherné šumavské kopečky, které si přímo říkají o vaší návštěvu. Merčíte nádherné hluboké lesy, kterými budete moct svištět s větrem o závod. Už jen při myšlence na svištění se vám začnou zapalovat tlapky a vy musíte stále tlapkat tempem, kterým zrovna jde člobrdice.

 

Chvilku jsem si prskal pod fousky, ale brzy jsem se začal usmívat. Ne, že bych mohl svištět, kam se mi zachce. To zatím nešlo. Ale ty představy, jak moc si prochajdu užiju, ty mne k úsměvu přeci jen nakonec přiměly. Už jsem se viděl v hlubokých lázních, které ocení můj kožíšek. Už jsem se merčil, jak si chladím bříško v jednom ze šumavských potůčků. Už jsem cítil, jak dělám člobrdici psí kusy, když v tom se po mé levé tlapce objevila kamenná zídka s kolem, kterou jsem musel prozkoumat.

 

Vodítko nevodítko, člobrdice nečlobrdice, vydal jsem se ke svému cíli. Utlapkal jsem jen pár kroků, vytlapkal jsem na schůdek, prostrčil jsem kebuli dvířky vedle kola a to, co jsem zmerčil, to mne překvapilo tolik, jako mne překvapí máloco.

 

Stál jsem na schůdku s kebulí ve vrátkách a promrkával jsem očadla. Merčil jsem vysoký hubený kříž. Za křížem jsem zmerčil další kříž. Mezi kříži zmerčil jsem krásnou bílou kapličku.

 

To vám štěknu, kamarádi, s kapličkou jsem nepočítal. Myslel jsem si, že prozkoumám zvláštní plot, ale vůbec by mne nenapadlo, že se za plotem ukrývá takovýto poklad. A vidíte to, ukrývá. Vlastně je až s podivem, že jsem za celé letošní toulky Šumavou objevil kapličku jednu jedinou. A to tuto, na samotném okraji obce Hamry. 








Komentáře