Naučná stezka Hamry - Úhlavský luh, CHKO Šumava

    

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/geferupora

Byl krásný den a já jsem se s celou mou smečkou toulal nádhernou Šumavskou přírodou. Se ségruší po boku tlapkal jsem po měkoučké lesní cestě lemované potůčky, přes které nejednou vedl krásný dřevěný mostek. Tlapkal jsem i místy bažinatými, která jsem si moc moc užíval. I člobrda tu byl spokojen. Přes bahýnko byla lávka a on tak mohl projít s čistými botami. I člobrdici se příroda, kterou vedla naučná stezka, líbila. Fotila snad každý krok, který udělala.

 

Naučná stezka vedla nádhernou přírodou. Chvilku jsem se kochal výhledy, jindy jsem tlapkal mezi pastvinami a lesem, který si žije svým vlastním životem. V tomto lese jsem objevil super bájo potůček, ve kterém tekla snad ta nejprůzračnější vodička, kterou jsem kdy zmerčil. A jak byla vodička chladná. V těchto dnech až tak moc, že mne po chvíli koupání začalo studit bříško.

 

Když jsem byl vydováděn, když jsem měl v merku nádhernou přírodu, mohl jsem se konečně soustředit na hledání chytrých tabulí. Že to byla výzva, to si můžete, kamarádi, písknout. Nevím, koho to napadlo, ale dávat chytré tabule do takové výšky, že i člobrda musel stát na špičkách, aby si je přečetl, to je hodno ocenění zlatého bludišťáka. Ale já jsem se nevzdal. S odhodláním mi vlastním hledal jsem tyčky u země a kdykoli jsem nějakou našel, zvedl jsem kebuli k nebesům a doufal jsem, že tam chytrá tabule bude.

 

To se ví, občas jsem se zmýlil, ale většinou jsem se trefil. Díky mému odhodlání a člobrdově výšce jsem se brzy dozvěděl spoustu zajímavých informací. Dozvěděl jsem se zajímavosti o Úhlavě, zjistil jsem, co je sukcese. Tu jsem na místě také obdivoval a jsem moc moc rád, že jí člobrdové občas někde povolí. Vždyť jen díky ní vznikají ty správné lesy, na které je radost pohledět a ve kterých se krásně žije mým divokým kámošům.

 

Dozvěděl jsem se také spoustu zajímavostí o místním osídlení, o hamrech a Hamrech. Zjistil jsem, že místní okolí bývalo hojně osídleno. V roce 1850 žilo v Hamrech 1334 obyvatel. V roce 1910 žilo ve 173 domech 1299 obyvatel a v roce 2001 už měly Hamry pouhých 129 obyvatel. Pokles populace byl samozřejmě postupný. Kolik obyvatel, kdy a na základě čeho ubývali, to mi člobrda také z jedné z tabulí přečetl.

 

Dozvěděl jsem se i spoustu dalších informací. Jakých? To vám, kamarádi, neštěknu. Vždyť až se vydáte v mých stopách, neměli byste po čem pátrat. A to by byla věčná škoda. Proto si část informací nechám pro sebe. Uvidíte, až se naučnou stezkou budete procházet, určitě mé rozhodnutí oceníte ;)


























Komentáře