Velký smrk

    

Kraj: Plzeňský

Okres: Rokycany

GPS souřadnice: 49.7783517N, 13.5208644E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/jadebeheme

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal nádhernou přírodou Plzeňského kraje. Den byl jako obrázek, příroda krásně voněla a já jsem si užíval každý krok.

 

Chvilku jsem svištěl z parádního kopce vzrostlým lesem. Chvilku jsem se klouzal po blátivé cestě vyzdobené spoustou kamenů, které se mi hýbaly pod tlapkami. Chvilku jsem jen tak způsobně tlapkal a užíval jsem si chvíli tady a teď.

 

V tlapkách jsem měl mnoho kilometrů, v merku jsem měl spoustu krásných míst. I přesto, že už jsem měl tlapky otlapkané, v kožíšku jsem měl ještě tolik sil, že se mi domů ani za steak nechtělo. Toulal jsem se proto dál, s očadly, ušadly i famfrňákem v pohotovosti a pod fousky jsem si poštěkával, kam mne tlapky asi zanesou.

 

Pomalu jsem tlapkal z dalšího kopečka, ze kterého mne tlapky ták klouzaly, až jsem si připadal, jako bych byl na ledu. Ale led široko daleko nikde nebyl. Zato bahýnka bylo všude tolik, že ani láznit se mne nebavilo. To víte, když je něčeho moc moc moc, tak to tolik neláká, jako když najdete super bájo voňavou loužičku ve vyprahlém lese.

 

Tlapky mne nesly dál a dál, když v tom se po mé levé tlapce objevil obrovitánský padlý strom a u něj chytrá tabule. Padlý strom jsem prozkoumal kousek po kousku a nestačil jsem valit očadla. Na to, že strom už dávno nežil, byl živý až moc. Na padlém stromu rostly houby i choroše. Ve stromě byla spousta děr, ze kterých vycházeli kamarádi broučci. Pod padlým stromem zmerčil jsem i spoustu kamarádů mravenců.

 

Podívaná to byla nevídaná. Vždyť na padlý strom v dnešních lesích jen málokdy narazím. Ale tady je to výjimka. Jsem moc rád, že tu strom leží i za chytrou tabuli, která každého návštěvníka se stromem seznámí. Já vám o Velkém smrku, tak se padlý strom jmenuje, nic víc neprozradím. Vždyť by byla velká škoda, kdybych vám všechno štěkl. Ale až se vydáte v mých stopách, kamarádi, dozvíte se mnohem víc. Na to vám mohu tlapku dát.

 





Komentáře