Vodní nádrž Nýrsko, CHKO Šumava

    

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.2530003N, 13.1526539E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/poganudale

Byl krásný den a já jsem se po boku ségruše, člobrdy a člobrdice toulal mne ták milou Šumavou. Tlapkal jsem z mírného kopečka po asfaltové silničce, po které smějí jezdit auta pouze na povolení. Byl jsem sice ve střehu, kdyby nějaké auto jelo, ale mohl jsem si svištět s radostí mi vlastní tak, jak se mi chtělo. A to vám bylo něco pro mne.

 

Chvilku jsem zkoumal pravou stranu silničky, kde rostla vysoká borovička vedle vysoké borovičky. Pod borovičkami merčil jsem spoustu spadlých šišek, občas jsem zmerčil kámen, jindy pařez. Nezapomněl jsem prozkoumat stromoví po mé levé tlapce. Ale tam jsem raději pouze nekoukl. To bylo až moc blízko u silnice a jeden nikdy neví, co ho na takovém místě může překvapit.

 

Když jsem měl v merku levou i pravou stranu silničky, vyrazil jsem kupředu. Už od Kiáka merčil jsem spoustu modré barvy pod kopečky vpovzdálí, vodičku i můj famfrňák navětřil, ale i tak jsem nevěřil vlastním očadlům, že by jí mohlo být tolik.

 

Sesvištěl jsem z kopečka, a světe, div se, opravdu tam byla. Přímo před famfrňákem jsem měl spoustu vodičky. Tolik vodičky pohromadě jsem nezmerčil už ani nepamatuji. Nad vodičkou merčil jsem šumavské vrcholky, lesy i louky, které vodičku lemovaly. Po mé pravé tlapce merčil jsem silničku, která vedla kamsi a tvořila hráz. Přímo před famfrňákem jsem však měl plot, který mne k vodičce nepustil.

 

Co vám budu štěkat, kamarádi, zprvu jsem byl zklamaný, že si ve vodičce nezaplavčím. Ale rozmrzení mne brzy přešlo. Vlastně mne přešlo hned, když jsem se vydal po hrázi. Čím déle jsem po hrázi tlapkal, tím krásnější výhledy jsem měl. Merčil jsem nejen nádhernou přírodu. Merčil jsem také cestu kamaráda Puňti, který se teprve pomalu, ale jistě, chystal dobýt oblohu. 














Komentáře