Vyhlídkové místo pod Ostrým, CHKO Šumava

    

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.2020081N, 13.1393344E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/nuvebahefe

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal Šumavou. Puňťa teprve pomalu, ale jistě, stoupal do výšin. Paprsky však ještě neměl tak horké, aby byl teplý den. Ale že teplý den bude, to jsem cítil v kožíšku. I proto jsem si raději přivstal a hned s rozbřeskem jsem se vydal toulat.

 

Tlapkal jsem po zpevněné lesní cestě do táhlého kopečka zaposlouchaný do zpěvu kamarádů ptáčků, kteří pěli písně krásnější než krásné. Vlahý větřík vanul a příjemně mne laskal v kožíšku. Kousek ode mne zurčel potůček a příroda ták krásně voněla, jako voní málokde.

 

Tlapky mne nesly vzrostlým lesem. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem pidi stromky, ostružiní, borůvčí a občas i mechem a choroši porostlé pařezy.

 

Tlapkal jsem nádhernou přírodou, připadal jsem si, jako bych byl v pohádce, když v tom jsem dotlapkal na rozcestí kde jsem objevil pohádkovou chaloupku. Byla celá dřevěná a vedla k ní pěšinka odkudsi z lesa.

 

To se ví, nedalo mi to. Nejdříve jsem omrknul chaloupku, u které jsem zjistil, že v ní mohou přespat tuláci, jako jsem já. Poté jsem se vydal po tajemné pěšince kamsi do mladého lesa. Utlapkal jsem jen pár kroků, když mne les dočista sevřel. Pěšinka se zúžila a místy byla dokonce ták úzká, že mne větve stromů pohladily v kožíšku. Ale to mne nemohlo odradit. Tlapkal jsem dál a než jsem se nadál, už jsem byl stolku s lavicí a kochal jsem se výhledem.

 

Merčil jsem protější kopce a lesy, merčil jsem pár chaloupek. Merčil jsem pole i louky. Výhled jsem měl dosti omezen vzrostlým lesem, ale to mi vůbec nevadilo. Byť jsem merčil do dálky daleké, ale ne moc do šířky, na vyhlídce se mi moc moc líbilo. Tady bych se jednou klidně probudil a pozoroval východ slunce. Nebo bych tu přenocoval a než bych se vydal do říše snů, počkal bych si na západ slunce. Jedno z toho bych určitě stihnul, tedy pokud bych nezaspal. 








Komentáře