Kaskády na Filipohuťském potoce, NP Šumava

 

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

GPS souřadnice: 49.0229100N, 13.5031600E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/cetademomo

Dnes vás, kamarádi, zavedu ke kaskádám na Filipohuťském potoce, ke kterým mne tlapky zanesly, když jsem se toulal nádhernou přírodou národního parku Šumava.

 

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal nádhernou šumavskou přírodou. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který se marně snažil zahřát můj kožíšek hřejivými paprsky. Byl jsem totiž v hlubokém lese ve stínu vysokých stromů, mezi kterými ani ty nehubenější paprsky kamaráda Puňti neměly šanci prostoupit.

 

Pomalu, tempem tlapka tlapku mine, tlapkal jsem po měkoučké pěšince a užíval jsem si každý krok. Pěšinka, po které jsem tlapkal, byla měkoučká jako obláček. Příroda, jíž jsem byl součástí, ták krásně voněla. Potůček, který tekl opodál, udržoval v lese příjemné vlhko, které svědčilo i mým kámošům z ptačí říše, kteří mi do kroku pěli ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí.

 

Byl jsem moc rád, že jsem mohl být součástí této přírody, když v tom, najednou, zjistil jsem, že svištím s větrem o závod kamsi do lesa a než se naděju, svištím slalom mezi stromy zase zpátky k člobrdici.

 

Byl jsem jako nezbedné štěndo. Řádil jsem jako zamlada, když v tom jsem zmerčil pěšinku, své kroky jsem nedobrzdil a než se člobrdice zmohla na slovo, už jsem byl po bříško v potůčku a valil jsem očadla.

 

Stál jsem ve vodičce a nevěřil jsem vlastním očadlům. Stačilo jen pár rychlých kroků, stačil mi jen jeden skok a já jsem byl součástí něčeho, co mi vzalo rychlost z tlapek.

 

Byl jsem součástí Filipohuťského potůčku, který si poklidně kilometry teče nádhernou přírodou. Jenže já jsem byl v místě, kde se poklidný tok změní v rychlou vodičku, aby se opodál opět mohl změnit v pomalý tok. Stál jsem v potůčku hned pod kaskádami, které jsou sice malé, ale to jim na kráse neubírá. Ba naopak. Kaskády jsou moc moc krásné v lesíku, jehož je radost být součástí. A byť sem občas někdo zavítá, davy člobrdů tady nejsou. 







Komentáře