Naučná stezka Modrava-Filipova Huť, NP Šumava

  

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/gobehubuna

Dnes vás, kamarádi, provedu naučnou stezkou Modrava - Filipova Huť, po které jsem se prosvištěl, když jsem se toulal národním parkem Šumava.

 

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal Šumavou. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který svými hřejivými paprsky zahříval zem. Vlahý větřík vanul a příjemně šuměl ve větvích stromů. Ptáčci mi pěli do kroku ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. Tento krásný den jsem se toulal nádhernou šumavskou přírodou a byl jsem ten nejšťastnější chlupáč pod sluncem.

 

Tlapky mne nesly po měkoučké pěšince do mírného kopečka. Všude, kam jen očadlo pohlédlo, rostly vysoké stromy. Pod vysokými stromy merčil jsem koberce mechu, občas jsem zmerčil keříček borůvčí. Po levé tlapce zurčel mi potůček, do jehož koryta když jsem se podíval, naskytla se mi nevšední podívaná.

 

Vodička klidně plynula, vůbec nikam nespěchala. Jen u kaskád občas zrychlila. Ale ne na dlouho. Jen mrňousek pod kaskádami vodička opět zpomalila a dál poklidně zurčela nádhernou přírodou.

 

Cesta má šla mi krásně od tlapek. U cesty jsem občas zmerčil chytrou tabuli. Ale to se stalo opravdu jen zřídka. Když jsem přetlapkal dřevěný mostek, i příroda kolem mne se změnila. Hluboký les se zurčícím potůčkem měl jsem za chvostem a cestu mi zkřížil plot.

 

To vám štěknu, kamarádi, kebulí mi proletělo, co je tohle za šlendrián. Co má na naučné stezce dělat elektrický plot? Ale díky cedulce na vrátkách jsem zjistil, že do ohrady mohu vstoupit a pokračovat dál. Louka, která je za lesem a po které vede naučná stezka, totiž není obyčejná louka. Je to louka, na které rostou vzácné květinky. A aby tu tyto vzácné květinky rostly i nadále, změnila se louka na pastvinu a místo člobrdů a traktorů se o louku starají kámošky ovečky.

 

Chvilku jsem tlapkal přes pastvinu a kochal jsem se přírodou. Louka byla opravdu moc moc krásná, plná života. Potkal jsem kámoše motýly i kámošky včelky. Zmerčil jsem nespočet kámošů z hmyzí říše. Jediné, koho jsem nespatřil, byly kámošky ovečky, které se mají o louku starat. Ale louka je rozlehlá a já věřím, že ovečky byly opodál. 
















Komentáře