Třemšínská studna, CHKO Brdy

      

Kraj: Středočeský

Okres: Příbram

GPS souřadnice: 49.5647467N, 13.7808881E

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/pufeneluga

Den byl jako stvořený pro pořádnou procházku. Na obloze zářil kamarád Puňťa a svými hřejivými paprsky zahříval zem. Kolem Puňti pluly bílé naducané mráčky, které dělaly vše pro to, aby se Puňťa na obloze necítil osamělý. Vlahý větřík vanul, ptáčci pěli písně krásnější než krásné a mne se tlapkalo, jedna radost.

 

Tlapkal jsem do táhlého kopečka po měkoučké lesní cestě. Po levé tlapce měl jsem vzrostlý les, ve kterém rostl vysoký strom vedle vysokého stromu. Pod stromy merčil jsem spoustu pěšinek, které vybízely k průzkumu. Ale já jsem odolal.

 

Po pravé tlapce měl jsem totiž přírodu krásnější než krásnou. Všude kolem mne rostly husté keře, ze kterých se ozýval líbivý zpěv kamarádů ptáčků. Pod keři merčil jsem spoustu květin, které kvetly snad ve všech barvách, v jakých jen květiny mohou kvést. Z květu na květ poletovali kámoši motýli i čmeldové a ani kámošky včelky nezůstávaly pozadu.

 

Jako mávnutím kouzelného proutku se příroda kolem mne rázem změnila. Všude kolem mne rostly mladé vysoké stromy. Pod stromy merčil jsem neprostupné keře. Cesta má začala se klikatět. Trošku nervózní tlapkal jsem tajemným lesem, když v tom se po mé pravé tlapce objevila pěšinka vedoucí kamsi. To se ví, nedalo mi to. Pěšinku jsem musel prozkoumat.

 

Našponoval jsem ušadla. Promrkal jsem očadla. Famfrňák jsem zvedl k obloze a několikrát jsem se zhluboka nadechl. Se všemi smysly v pohotovosti vydal jsem se na průzkum  pěšinky.

 

Tlapkal jsem pomalu a obezřetně krok sun krok. Jen co se mé tlapky dotkly pěšinky, ještě jsem zpozorněl. Zpomalil jsem krok. Rychlostí, kdy by mne předběhl snad i kámoš šnek, postupoval jsem dopředu. Čím hlouběji v lese jsem byl, tím byla pěšinka užší a užší. Čím byla pěšinka užší, já byl přikrčenější. Když už jsem si táhnul bříško skoro po zemi, les kolem mne se rozestoupil a v celé své kráse ukázala se mi mne ták dobře známá, ze samého dřeva postavená, Třemšínská studna.

 

To vám štěknu, kamarádi, já jsem byl ták rád, že jsem na místě objevil právě Třemšínskou studnu. Byť jsem tu byl už mnohokrát, cesta k této studni se tolik změnila. A mění se i nadále. Brzy nebude vůbec vidět pěšinka, která mne ke studni dovedla. Ale já snad studnu najdu i bez ní.














Komentáře