Vchynicko-tetovský plavební kanál, NP Šumava

  

Kraj: Plzeňský

Okres: Klatovy

Odkaz do map: https://mapy.cz/s/juzovedela

Dnes vás, kamarádi, zavedu k Vchynicko - Tetovskému plavebnímu kanálu, který mne několikrát doprovázel při mých toulkách Šumavou.

 

Byl krásný den a já jsem se po boku člobrdice toulal Šumavou. Z oblohy na mne shlížel kamarád Puňťa, který svými paprsky zahříval zem. Vlahý větřík vanul a příjemně mne laskal v kožíšku. Do kroku mi pěli kamarádi ptáčci ty nejkrásnější písně, jaké jen zapět umí. A já jsem byl ten nejšťastnější chlupáč pod sluncem.

 

Tlapkal jsem po zpevněné cestě do sotva znatelného kopečka. Po pravé tlapce měl jsem spoustu vodičky. Tedy, spoustu vodičky. Po pravé tlapce měl jsem široký plavební kanál, který mne sváděl k průzkumu, jenže byl ták hluboký, že jsem si do něj netroufnul hupsnout. Za plavebním kanálem merčil jsem hluboký les, ve kterém jsem občas zmerčil pozůstatky stavení i malé potůčky, které se do plavebního kanálu vlévaly.

 

Plavební kanál byl pastvou pro má očadla. Už jsem na Šumavě navštívil jiný plavební kanál, ale ten byl mnohem lepší. Nebyl tak hluboký, nebyl tak široký, ale dalo se v něm koupat. Jenže tenhle plavební kanál je pastvou pro očadla, krásně osvěžuje přírodu, ale koupat se v něm na většině míst nejde.

 

Protože jsem bojovník, nevzdával jsem se. Na milnících, které plavební kanál doprovázely, odpočítával jsem kilometry. S každými dalšími 500 metry jsem čím dál tím méně věřil tomu, že v tomto krásném kanálu svlažím své já. Ale jako by mne kanál vyslyšel. Po několika kilometrech v tlapkách, po několika stavidlech, zmerčil jsem místečko s vyšlapanou pěšinkou vedoucí k vodičce.

 

To se ví, v mžiku jsem byl ve svém živlu. Zamával jsem člobrdici chvostem na rozloučenou a vyrazil jsem kupředu. Usvištěl jsem mnoho kroků a byl jsem u pěšinky. Skočil jsem pár dlouhých skoků a ozvalo se čvachtnutí. To se celé mé já ocitlo ve vodičce a ze mne byl rázem ten nejšťastnější chlupáč pod sluncem.

 

Spokojenější než spokojený tlapkal jsem vodičkou. Osvěžoval jsem kožíšek a vypil jsem tolik vodičky, až je s podivem, že se na chvíli celý tok nezastavil. Teplé počasí mne dokonale vysušilo. Ale to jsem brzy napravil.

 

Co vám budu, kamarádi, štěkat. Jsem moc moc rád, že jsem Vchynicko - Tetovský plavební kanál navštívil. Viděl jsem stavbu nevídanou, na které se podle dostupných zdrojů podílel samotný pan Rosenauer, který na Šumavě stavěl i Schwarzenberský plavební kanál. Jediné, co je za mne velká škoda, je to, že se na většině kanálu nedá koupat. Ale i to šumavská příroda vynahradí. 

















Komentáře